Monday, March 24, 2008

politic

Posted by NaZa at 11:53 AM
mmmm.. saje nk cite pasal politic utk entry kali ni.. skang ni tgh panas issue MB terengganu... Terengganu, my husband's hometown. dulu bile LimKitSiang ckp nk pulau majlis angkat sumpah MB baru Perak, esok kuar paper muka depan DAP biadap hina sultan.. wat demontrasi suh mintak maaf, mcm2 la umno wat. tp skang ni bile adun umno wat xpe plak? terang2 lagi.. siap ada banner tulis "Kami nak Idris, Natang" huhuh.. lagi kasar ayatnya.. aku bukan menangkan sgt sultan pun.. sbb diorg pun bukan betul seme.. tp dulu dok ngutuk org lain, skang ni jatuh ke muka sendiri, xke malu? paper pun berat sebelah, xde plak nk kuar ayat yg sama macam DAP tu.. mmg ampu giler la.. diorg ni dh lupa agaknya rukunegara, "kesetiaan pada raja dan negara" dituko kepada, kesetiaan pada UMNO n paklah. hahaha.. porah..

tp nampak sangat diorg ni jadi wakil rakyat utk wakil perut + kocek sendiri je, bukan untuk rakyat. jadi MB pun nak gaduh2. padahal dr parti yg sama.. apa salahnya tukar2.. kan satu parti. ke sbb ada agenda sendiri.. macam adun kijal tu, lepas je dilantik jd MB, terus kuar isu psl tanah kt kijal.. abih tu masa dilantik jd adun aritu xcheck betul2 ke salahsilah dia.. bleh plak lepas.. dunia2.. rasanya makin xbetul UMNO skang ni.. nak mengkayakan kocek sendiri je..

1 comments on "politic"

kirana on March 24, 2008 at 12:22 PM said...

yup!!!setuju 300%
perbalahan dlm ameno tak habis2
npk sgt perebutan kuasa,,
tgk jer lah shahidan tak pegi majlis angkat sumpah tu..npk sgt engkar arahan!elok ke pemimpin cmtu?
tak mo la komen lebih2..menteri penerangan nk jmpa penulis blog nnt..hahahha..

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal