Tuesday, July 8, 2008

mission: gemukkan badan...

Posted by NaZa at 5:28 PM
last nite, borak2 ngn hubby. dia complaint badan aku kurus.. aku pun notice, lately, makin kurus sampai nampak tulang.. huhuh.. dulu b4 pregnant 40kg, b4 bersalin 60kg, skang 40kg lg.... camne la nk gemuk yek? sesape ada petua...

so masa rehat td pi google petua tambah berat badan. mcm2 cadangan
1. mkn-tido-mkn-tido - ni bukan leh gemuk, leh cepat mati..
2. mkn fastfood breakfast, lunch dinner - bleh high kolestrol, leh jadi cam manjalara plak..
3. mkn weight gain. - aku xpernah la mkn but my younger bro pernah mkn, xgemuk pun...
4. herbalife - diorg ckp leh tambahkan berat badan. tp ni pun bleh gak menambahkan beban. ekekek, sbb mahal lor...
5. mkn+ exercise - but exercise yg lomah. ekekke....

ni kire top suggestion la.. yg lain2 ada gak.. so lps pk2... nak pi tanya doc la.. kot dia ada suggestion.. kot la ada penyakit ke apa kan.. lgpun kt opis aku ni ada klinik, pi jela.. xbayo pun.. company cover... ekeek

so cite la ngn doc, psl underweight ni.. psl cara pemakanan aku.. doc senyum je.. dia suh wat blood test, kot la ada thyroid sbb org lepas bersalin ni ramai yg kena penyakit ni... tanda thyroid- stress, kurang selera makan, mengigil, masa pregnant slalu jantung berdebar... tp aku xde seme tanda ni.. so kemungkinan xde la.. tp wat jela blood test tu... doc suggest makan mknn high calories or yg byk fat.. cth icecream, coklat, cake... pasni penuh la freezer ngn seme ni.. tp aku rasa bukan aku yg makan, ada org lain dlm umah tu yg mkn.. :p

pastu doc bg vitamin tambah selera makan. n doc ckp weight gain + her****fe tu xeffect sgt pun... jimat duit aku. ekekke... so bermula la mission aku nk menambahkan berat badan.... 45kg pun ok dah...

4 comments on "mission: gemukkan badan..."

noniey alias on July 9, 2008 at 9:27 AM said...

kira bagus ah tu naza 40 kg. aku ni ha, asyik 50 je ..langsung tak nak turun dah.. benci betul...

NaZa on July 14, 2008 at 1:02 PM said...

noni - xbest la kurus sgt.. pakai kebaya sekeping je. huhuh

Maiza said...

besnya kurus naza..heheh..meh aku kasik skit daging aku kat ko..heheh..

Anonymous said...

sama la problem kite....tinggi 163cm tapi berat 45kg je....kurus giler.rase2 jadi ker makan mcm tu ek ?

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal