Monday, July 21, 2008

weken...

Posted by NaZa at 2:32 PM
last week aku penat sket. ngn sedara asben dtg umah... diorg tido 2mlm kt umah aku yg kecik ni. huhuh.. malu plak rasa kan.. aku xde pun masak2 untuk diorg. mana la sempat. dh la keje. lg diorg tapau makanan utk aku n asben ada la. ekekek.. sabtu pagi tu diorg pi upsi perak anto laptop kt anak diorg, sepupu asben la. n pagi tu jugak aku n asben bgn lewat. diorg dh siap2 mandi breakfast lg. huhuuh.. malu2.. mana xnye tido kul 3 sbb si fakhry xnak tido. waaa... so pagi tu kul 8.30 baru tersedar. huhu.. klu diorg pi cite kt kg, malu giler la. huhuh

ni la budak yg payah no nk tido malam2. aku tutup pintu dia nangis. kuat plak tu. nk tido mmg la susah yg amat skang ni. xsampai kul 1pg. jgn harap la nk tido.

tghari tu ingat nk tempah baju raya 4 hubby n fakhry tp bile tailor tu check ada rosak sket kt kain tu, so kena la pi jakel semula tuko kain. btw upah jahit baju 4 adult n kid sama je. RM100 sepsg. waa... mahal gile. tp nk tempah kt ne lg. n tadi my SIL sms ckp dia tempah jahit baju anak dia rm18. murahnya. kt air tawar kota tinggi. hihi. klu kt JB RM55. ni yg nk blk kg weken ni pi tempah baju.

ingat kan nk pi jakel terus. tp terpk x check pun lg kain utk my FIL kot ada rosak gak ke. ( bg kt adik ipar yg dtg skali ngn sedara hubby suh bwk blk kg). so jumpa diorg kt sacc mall. jalan2, terserempak ngn krew shooting program bang-bang boom. abg xnak dekat2, takut diorg tarik suh join. ekekke..

ni la sedara hubby... anak pompuan ramai. masa ni tgh makan kt Nasi Briyani King kt shah alam.

smlm kitorg pi jakel tuko kain. memula plan nk naik lrt, tp fakhry plak xbape sihat, dia batuk n muntah + flu. so naik jela kete, parking kt semua house. masa turun kete sampai la kt jakel, fakhry tido dlm stroller dia. so aku xmasuk dlm la sbb ramai org. plak tu diorg tgh lelong2 kain. abg pun xkasi masuk sbb nnt aku terbeli kain lg. ekek.. bile abg settle seme, fakhry bangun. cam tercengang je muka tgk tempat baru, ramai org. pusing sana sini dia. ingat nk bawak gak jln2. tp dok pk dia xbape sihat, terus je balik. singgah kt BTR makan nasi ayam kampung. lama dah xmakan sini. last masa pregnant dulu. pastu balik umah terus.. ngantuk sgt abg, xlarat nk jalan. bawak kete pun bleh terlelap2... bahaya wooo..

menu mkn tghari

4 comments on "weken..."

kirana on July 22, 2008 at 10:06 AM said...

mahainya upah baju budak...aku tempah kat sban thn lepas rm80 dewasa..thn rm85 ..baju budak separuh rege..tahun ni baju aiman maklong dia offer nak jahit jer sbb dah upah mahai..

..sedapnya tgk udang tu..aku pantang tgk udang ,ketam..huhuh

atty on July 22, 2008 at 4:36 PM said...

salam..mahalnya upah baju tuh..

noniey alias on July 23, 2008 at 9:31 AM said...

kat sini pun dalam 100 gak. tapi kat kampung memang ah tak leh kira. semuanya murah. aku pun sama gak, mulanya ingat nak tempah kat tailor yang biasa kat sini, tapi dia nak 170 tuk baju aqil syahmi n iqbal. terus cancel, bawak balik trg. suh makcik aku jahit. lagi murah. banyak wo 170 tuh. belum campur baju2 lain lagi nanti..

buzzybug on July 24, 2008 at 1:18 PM said...

mak aiihhh... sedapnya sambal udang tu... terliur...

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal