Saturday, November 22, 2008

Di dalam dilema

Posted by NaZa at 2:43 PM
tadi aku pi tgk umah apartment aku tu.. mmg xsiap lg, tp nak tgk renovation umah org lain.. pastu ada la constructor approach utk wat kitchen cabinet tu.. diorg bg quotation seme la.. rupanya, apartment kitorg ni ada panel yg ditetapkan nk renovate umah.. klu nak wat ngn org luar kena bayo deposit 3k kt management. klu ngn diorg xpayah. grill seme kena ikut standard yg ditetapkan developer supaya seragam je ngn org lain. td org tu bg harga rm1273 utk satu umah.... awning utk yard rm550. mahal x? aku rasa mahal... huhuh.. tp mmg kena wat ngn diorg sebab nak seragam kan...

pastu discuss pasal kitchen cabinet. mahalnya dia quote.. uwaaa... kc je dekat rm10k. wardrobe 6' rm3k. giler mahal.. so skang ni dlm dilema, nak wat yg ok or yg simple je. sbb plan nak beli gak umah landed. xnak la dok apartment sampai ke tua kan. kire impian aku nak beli umah landed selewatnya umur 30thn la.. so umah skang xnak la bayo guna subsidi company aku lg. so klu beli umah lain, mesti apartment ni nak sewakan kt org lain. klu wat mahal2 rugi la plak.. kang penyewa xreti nak jaga kan... so skang ni aku dlm dilema.. huhuh.. sib baik umah xsiap lg bleh aku pk dulu...

2 comments on "Di dalam dilema"

noniey alias on November 23, 2008 at 3:58 PM said...

kalau aku, aku akan beli rumah betul2 ikut apa yang aku nak. biar lewat tapi aku puas hati. kawan2 aku sume dah ada rumah, tapi aku takde lagi. aku tak kesah. sebab skrang ni aku tengah dalam proses nak beli tanah n aku akan wat rumah ikut apa yang aku suka. means that, kalau aku jadi ko, aku takkan lah beli rumah yang setakat ko nak beli je tapi ko tak puas hati. sebab impian ko rumah bawah. tapi takpe lah kalau ko banyak duit, ok lah. cuma kalau setakat nak duk setahun dua, baik tak yah wat cantik2 sebab nanti orang lain plak yang guna bukan ko. so, pk lah eh

NaZa on November 24, 2008 at 1:21 PM said...

noniey - aku bukan apa, bayo umah yg aku beli ni lebih sket je dr bayo sewa. so baik aku belikan, terus jd hakmilik aku.. tp aku suka umah apartment ni sbb dekat ngn seme facilities.. cuma teringin nak beli landed house je.. klu ada apa2 event senang.. yg xtau bile nak tercapai. hihi..

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal