Thursday, November 6, 2008

musim sakit

Posted by NaZa at 3:49 PM
rasanya skang ramai yg demam2, batuk, selsema.. skang kan dh musim hujan ni.. contoh terdekat, my hubby. selsema, n badan panas2 sket. pg td dh berjangkit ngn fakhry plak. bgn kul 5pg rasa badan dia macam dedor2 sket. bg makan ubat demam. merengek2 je la pastu xnak tido. last2 letak atas badan aku terus tido... skang ni dia makin kurus la. haritu aku timbang dh 9kg.. dulu 10kg++.. badan pun nampak tulang dada. tp dia makan byk la gak.. 4x makan sehari. pastu klu org lain makan, dia nk makan gak. mmm, nape plak kurus? ikut gen aku kot. hihihih

semalam my sister in law masuk hospital, kena operate ada something kt breast dia. bukan cancer, tp cam ketulan apa tah. xmerbahaya. tp doc suggest buang la.. dia kan baru je bersalin. pas abih pantang ni tetiba ada ketulan tu dlm 2.5cm. ada abg aku ckp apa nama tah, aku lupa n malas nk google. tp normal pompuan umur 35thn kebawah akan ada bende tu... cuma klu bior kan je.. takut jadi cancer la plak kan...

kelmarin, my mum masuk spital gak. huhuh. hopefully my sister xbaca entry ni sepanjang minggu exam dia.. sbb my mum xkasi bgtau dia pasal ni, dia tgh final exam kan... takut terganggu... dia tu cengeng sket. hahah. selamba kutuk.. tekanan darah dia, terlalu tinggi. dulu masa lepas raya utk monthly checkup, tinggi gak. sampai kena baring kt klinik dr pagi sampai tghari bile dh turun sampai tahap yg ok, baru nurse bg balik. kali ni doctor ada plak.. dr pg sampai petang xturun gak.. so naik ambulan terus anto hospital. 210/110.. cam tu la kot. mmg tahap merbahaya. smlm call turun sket je... sian abah nak kena ulang alik pi spital. sib baik abg aku keje gomen, leh la dpt bilik best sket kt spital kan..

harap2 mak sihat la.. n mak aku xtau lg pasal akak ipar aku kena operate tu.. klu dia tau, mau naik lg tinggi tekanan darah dia... huhuhu.. ni kire kali kedua my mum kena tahan wad....

1 comments on "musim sakit"

Anonymous said...

naza..bdk dh dpt kaki..bdn x naik.mcm damia skang br je 8.2kg..tp berat dia xde la turun cume naik je x brape nk smangat.mkn mmg mkn..smpi dh xtau nk buat cmne..nurse ckp ok la tu sehat..huhuhu..tp hr tu tgk fakhry pun cm dh kurus skit la..

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal