Wednesday, December 10, 2008

juadah di hari raya

Posted by NaZa at 10:44 AM
thn ni beraya dlm hujan je.. mmg dr pagi hujan sampai petang. nak tuko2 juadah pun susah sbb hujan kan.. abih lauk2 basah.. tahun ni kitorg just masak nasi ayam je.. lgpun mak aku kan xbape sihat kan.. slalunya ketupat, sayur lodeh, ayam masak merah, daging masak kari, tu menu wajib la.. so sbb menu simple. kitorg start masak malam raya. bukan masak pun just potong sayur2 nak wat sayur chapchai.. hubby aku xtau apa itu sayur chapchai... slalunya kitorg dh start masak sehari sebelum.. so kali ni melepak jela.. hihih

pagi raya mak n abah aku dh bangun kul 5 kot. aku?? kul 6.30pg. hihih xtersedar la. adik aku bangun awal pun sbb kena paksa bangun ngn abah aku. hahahah... masak nasi ayam, sup, goreng ayam salut kicap, sayur chapchai, salad... tu je. simple n mudah. hihihi gambo xde... so aku cilok dr mr google. macam umie slalu wat tu.. :p

lebih kurang camni la kitorg masak. tp sos kicap n sos lada tu kitorg xwat. malas.. haha pakai cili sos readymade je... satu lg, timun tu kitorg buang kulit tau. ekeke

sayur chapchai.. lebih kurang gak la.. tp kitorg pakai cendawan tiram je.. :) udang tu buang kepala n kulit sbb adik aku rajin. ekekek

1 comments on "juadah di hari raya"

kirana on December 10, 2008 at 11:44 AM said...

kat sban pon ujan jer dr pagi smpai petang..aku cam tak raye jer heehe..juadah kami laksa johor ..tu pon kak aku yg masak :)

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal