Tuesday, January 13, 2009

rumah itu bukan syurgaku lagi.....

Posted by NaZa at 11:53 AM
apakah maksud selipar yg banyak ini?????


apakah maksud kertas yg di atas ini????????




.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.

.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

huhuhuh... rumah LA aku dijadikan hostel untuk student universiti pertahanan nasional malaysia.. n make it worst, sebelah rumah aku adalah student itu.. huhuhuhu... diorang nak 84 unit utk batch kali ini.. n 50 unit lagi utk 2nd intake bulan 5 nanti... cuba la korang bayangkan camne.. ala, dulu2 kite study kan memekak je manjang. lagila plak sebelah umah aku tu lelaki... dah la tgh sedih2 pasal umah yg hampeh tu... pulak tu kuar je umah tgk bebudak ni plak duduk.. huhuhu...

so hati aku dah macam xde feel nak dok umah kt situ. kitorg call la agent umah nak tanya pasal sewa umah kt situ.. diorg cakap, diorang sewakan kt bebudak tu 800 sebulan. 6org akan dok satu umah. tiap2 bulan aku bayo umah dlm 600 la, maintenance dlm 150. so untung dlm 50 hinggit je... aku surf internet, range org kt situ sewa dlm 800-900 la... kat situ ada warden yg menjaga diorg, kire diorg xleh la wat xsenonoh la.. tp mmg xbebas la kire kt situ, nak mandi2 mesti bebudak tu skodeng je nanti. hihi (xbaik tul aku menfitnah diorg) tp dah rasa cam duduk kt hostel la kan.. ngn bebudak tu ramai...

skang ni hati aku berbelah bagi... nak dok ke xnak.. tp berat ke xnak la.. sbb sure la bising kan... nampaknya, rumah itu bukan syurgaku lagi la. huhuhuh

gambo di atas xberkaitan dgn entry ini.. sekadar hiasan mengubat hati yg tgh berduka lara. huhuhu
(background di dlm lift LA aku tu la.. )

5 comments on "rumah itu bukan syurgaku lagi....."

okinokiyo on January 13, 2009 at 12:28 PM said...

naza sewa jekk..
ada la untung rm50..dr takder untung...pastu mana tau ni ada hikmah yg ko xnampak...

xkan nak dok gak kan fakhry kang xtido malam bising2..ko lgi pressure.aku ni kalau ada cina kawin pagi2 dok hon2 tu pun aku dah tensi.tpi tu setahun purata 2 kali jek berlaku punn :p

kirana on January 13, 2009 at 12:49 PM said...

naza,
ko sewa atau jual jer..pastu beli umah lain...
mmg konfem bising punya nnt..pastu nnt kalo geng2 depa mai melepak lagik..pastu pool tu nnt mesti penuh ngn depa jer la..tak da makna nya ko nk dok tgk view klcc dgn aman :P

sabor jer la..aku leh rasa perasaan tak sabr nk dok umah baru..tup2 jadi mcm ni lak..agaknya mmg Dia nk suh ko beli umah lain..ataupon nk suh ko dok berjiran ngn aku hiks :)

MaSLiNa on January 13, 2009 at 2:31 PM said...

Naza, better ko sewakan je umah tu.. nak pikir renovate lagi.. dgn defect yang byk.. dok dgn student² lagi.. rasa mc azab je.. kalo kene kat aku pun jadi tensi..

noniey alias on January 13, 2009 at 3:21 PM said...

a'ah aku pun pk camtu gak.. tapi kalau aku, baik aku jual. sebab kalau sewa kat students, nanti teruk tuk maintenance tu.. students kan ganas2.. nati rosak je sume mende..dah tu kotor lak lagi satu.. baik ko jual je.. cari umah bawah..

NaZa on January 14, 2009 at 9:06 AM said...

mai - leh cover bayo bulan2, ok la kan... xde la aku rugi sgt..

ana - berjiran di seremban? oh tidak... tol mahal la. hihih

gg - defect tu diorg leh betul kan, tp mesti lambat giler la..

noni - rasa macam nak sewa je kot. kononnya jd asset la. ekekek

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal