Friday, February 6, 2009

bile mama memasak, di mana si anak?

Posted by NaZa at 10:04 AM
dah lama gak dapur aku xberasap. selalunya weken jela aku masak pun... salah satu sebabnya, skang ni si fakhry asyik nak berkepit je ngn aku. huhuh.. mmg susah sgt la nak masak. tp sbb aku dah xtau nak makan apa kt kedai kan, aku masak la jugak semalam.. sempoi jela.. tp dengan tangan sebelah dokong dia, n tgn sebelah lagi memotong segala bahan yg nak dimasak... mmg la seksa. bile aku letak fakhry kt bawah... dia nangis punya la kuat.. macam kena dera.. pastu siap sedu-sedan lagi. huhuhu...

dulu aku ada beli pouch tp kadang2 je pakai.. so skang ni mmg la sgt berguna utk memasak. mende tu lebih kurang cam gambo bawah ni la... gambo amik dlm website momslittleones.cuma kekadang lenguh la jugak... pastu nak suh dia dok dendiam sbb takut terkena pisau... tp dia mmg enjoy la tgk aku memasak... mulut dia riuh cakap tah apa aku xpaham... bile aku rasa, dia pun sibuk nak merasa.. n skang ni pun, klu papa dia ada, dan aku kt dapur, still nak ikut gak aku ke dapur... lenguh tul...

3 comments on "bile mama memasak, di mana si anak?"

isz_3707 on February 6, 2009 at 10:26 AM said...

sama, aku memang dari dulu, klau takde saper melayan naufal, memang aku xmasak le, tapi memang xtau nak mkn apa dah kat kedai..tapi nak soh dokong, den xlarattttttt

noniey alias on February 6, 2009 at 11:40 AM said...

aku pun sama cam iszan. kalau laki aku takde, aku memang tak masak. so adalah alasan aku nak ajak makan luar. hehehe. sebab laki aku sgt susah nak diajak makan kat luar kan, so aku suka bangat lah. hehehe..

takpe naza, nanti mesti fakhry pandai masak. so bila dia dah besar, ko takde lah susah2 lagi dah..mesti dia akan masakkan tuk ko..

NaZa on February 6, 2009 at 12:14 PM said...

iszan - masalahnya asben aku tu sokmo la balik lewat kul 8/9mlm.. mmg selalu kena beli makanan kt luar. tu yg terpaksa gak masak + dokong mamat tu sekali...

noni- jangan masa kecik je ni rajin sudah.. aku nak amik video dia tolong aku masak. nanti dah beso bleh aku tunjuk kt dia.. so bior dia tau sket. hihih

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal