Friday, February 27, 2009

pagi-pagi buta?

Posted by NaZa at 3:36 PM
pagi tadi buat kali-2 fakhry bgn kul 4.30 pagi nak tgk kartun kt PC. sabo jela.. tp aku pun xpasti ni kali ke berapa sebenonya... sebab before ni klu dia terjaga, yg melayan abg la.. sejak dua menjak ni aku buat-buat xlarat la... tp pagi tadi layan jela si fakhry sbb abg ada meeting pagi ni kan... sian plak xcukup tido nanti....

aku on PC bukak kartun pocoyo, pastu dah abih bape episod dia nak tgk upin ipin plak. siap wat gaya betul2 ngn angguk kepala 3x... aduhh.. ni abg la ngajo tgk kartun, kan dah ketagih budak ni... balik je dari umah bbstr terus suh on PC nak tgk kartun. kartun kt TV xnak plak dia tgk... aku pun dah naik muak tgk... b4 ni xde la plak dia heran ngn kartun2 ni...

tgh dia dok melayan kartun sambil dok atas kerusi.. aku baring la atas tilam belakang dia.. xtido pun.. sekali gedebukkkk.. alamak anak aku jatuh la plak.. melalak la apa lagi. dia sebenonya ngantuk, tp tahan mata, bile turun kerusi mula mamai2... aku plak dipersalahkan oleh suami ku. huhuh.. pastu aku suh baring sekali sebelah aku sambil tgk kartun dia tu.... dah lama2 aku tgk cam lalok nak tido, aku ajak masuk bilik, sekali dia bangun, gedebukkk.. sekali lagi jatuh, xpasti la plak mana yg kena.. huhhu.. kali kedua aku dipersalahkan. huhhu...

masuk dalam bilik xmau nye dia tido.. ajak main2 lagi ada... aku pejam je mata, dia kuarkan suara, xpun dia pi cucuk mata aku ngn jari dia... pastu nak turun katil plak.. siap tarik tgn suh ikut.... kena marah ngn papa dia.. uuwaaa... nangis.... memasing wat xlayan, pastu dia sendiri baring atas katil n still nangis... sian la plak kan... aku tepuk2 dia, last2 aku tertido dulu n xperasan tah bile dia tido.

2 comments on "pagi-pagi buta?"

noniey alias on March 1, 2009 at 10:12 PM said...

anak aku plak langsung tak minta tengok tv. kartun pun dia tak minat. tapi kalau ada bola, baru lah dia mengadap. sebab dia sgt suka bola...

NaZa on March 2, 2009 at 2:12 PM said...

noniey - dia xjumpa lagi kartun yg berkenan dihati cam fakhry tu. sekali tersuka.. jenuh la asyik nak tgk je. huhuhu

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal