Monday, March 23, 2009

jalan-jalan cari duit rumah

Posted by NaZa at 11:02 AM
mak+abah+adik+abg ngah+ akak ipar datang umah aku khamis lepas.. saje jalan2 sbb cuti sekolah. tp tujuan utama nak amik sijil blajo akak ipar aku yg baru je kawin awal thn ni... aku kan kenkonon sibuk sket kan skang ni, hubby pun manjang balik kul 8 lebih.. nak bawak jenjalan pun xleh... sabtu tu diorg dah kena balik sbb akak ipar aku tu keje malam.. aritukan aku dlm dilema nak panggil apa akak ipar aku tu kan.. last2 aku panggil nama je.. anis. ekekkeek,.. senang cite. plan nak bawak pi makan kt bagan lalang jumaat malam sabtu tu. pastu ada masalah teknikal sket, xjadi... sabtu pagi tu kuar umah dlm kul 8.30 pi makan kt Q-bistro.. jauh tu ajak breakfast... lepas tu diorg terus balik. aku nk pi tgk umah. rupanya bebudak tu dah masuk... aritu agent umah tu cakap masuk bulan 5... tp xpela.. sewa dah bayo.. hihih..

lepas tu pi terus putrajaya. ingatkan nak tgk belom panas.. aku xtgk pun schedule, main redah je... sbb dalam newspaper tulis, dia lepaskan belon kul 7.00 pagi. sekali kul 5.30ptg daa... masa aku pi tu ada la sebijik belon. tu pun lepas tu diorg turunkan...

pastu dah xtau nk pi mana, nk pi shopping kompleks, hujung bulan, ekonomi.. hihi.. last2 ajak hubby pi tgk umah kt jade terrace kajang. bile sampai sana, rupanya diorg ada buat event, location strategic, sebelah high-end house, jade hills, built n sell, tp price rm270k. huhuh... mana nak carik downpayment rm27k.. huhuh.. lepas meronda2 umah, pi makan. diorg ada sediakan, sate, nasi ayam, nasi lemak, kuih muih..... tp abg makan sket je, malu sbb xbeli pun umah tu. hihih... rugi-rugi pastu diorg suh masuk contest grab n win... ala yg masuk dlm peti pastu grab kertas2 yg berterbangan tu... kire pecah rekod gak hubby... dapat jumlah paling SIKIT.. cettt... RM18 je... yg paling byk rm53. diorg ada gak note rm50... tp xde sape lg yg menang..tp dapat la gak duit free rm18, sape nak bagi kan. hihih
view hadapan umah.
ingatkan byk gak dapat kertas tu, sekali ciput je.. penat aku men'surprise'kan diri.. cehhhh

balik dr tgk umah terus pi Giant kinrara. nak tuko pampers Fakhry. n nk tgk skali event catur bestari yang member husband anjur kan kt situ. sekali dia ajak join.. huhuh. aku ingat main catur, rupanya macam main saidina tu, beli2 harta. tp ni edisi islamic skit. under johor corp, sebab tu yg promote KFC, sbb kfc pun under johor corp kan... dalam 2jam gak main.. tp sbb xmain bersungguh2 sbb melayan fakhry yg marah sbb mak ayah dia xmelayan dia, dok sibuk main je. bape kali sebab la.. ekke... so aku xmenang la... alasan tp atleast dapat gak voucher rm20 yang telah dipakai malam tadi utk makan pizzahut. kire hari rezeki la gamaknya.. dapat total rm38 free.. dengan membuang masa seharian. sepatutnya xlayak memenangi voucher tu, tp dah member yg anjurkan, wajib la dapatkan. ekekek.. penat2 kite memberi sokongan dgn menyertai event tu. :p gambo xde sbb sibuk bermain sampai lupa nak amik gambo. hihih

4 comments on "jalan-jalan cari duit rumah"

kirana on March 23, 2009 at 2:18 PM said...

sket nau gambar umah ..tak puas tgk

dulu asben aku dpt rm100 lebih gak dok dlm kotak angin lagu tu la..hihi
ko nak 27k?sat aku sign cek :P

NaZa on March 23, 2009 at 6:06 PM said...

ana - aku xteringat pun nak amik gambo...

buzzybug on March 23, 2009 at 6:09 PM said...

dia ada lepaskan pagi, dan petang. 2x sehari.

pHatMoMMy on March 24, 2009 at 12:19 PM said...

hi naza...igt aku lagi tak? yantie x-coursemate SCC...aku nmpk link blog ko ni kat blog noni...singgahla blog aku plak http://yantiedie.blogspot.com

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal