Tuesday, March 24, 2009

makan-makan @bagan lalang

Posted by NaZa at 1:28 PM
kan jumaat malam tu xjadi nk makan2 with my family, n aku pun dah terbayang2 makanan dua-tiga hari b4 tu.. so ajak gak hubby pi bagan lalang sabtu malam tu. kang klu xpi, sian anak aku lahir, air liur meleleh lg. hihihih.... mulanya nak pi awal, so bleh la tgk sunset ke, ketam kt tepi pantai ke.. sekali abih games catur kt giant tu lambat n fakhry plak sampai umah tido xhingat sbb seharian xtido... mulanya macam xjadi, pastu mmbr hubby izham call cakap dia free, so kitorg pun pegi la berempat. mmg sengaja ajak org lain supaya xde la bosan sgt n ada la org lain nk take care fakhry time makan. ekekek.. kire gilir2 la...

sepanjang jalan fakhry tido.. dalam 1hour gak la baru sampai sana... masa kitorg sampai tu dah pukul 10mlm pun.. org pun dah ramai sudah makan so kitorgnye order xde la lama sangat nak tunggu... kitorg makan kt HM Sri bagan. dulu aku pernah pi situ, makan free, bakal client xjadi yg belanja.. hihi.. ada satu tempat lg org cakap glamer gak, senandung malam, lain kali bleh try kot.

cakap byk pun xguna kan.. bior gambar yg menerangkan segalanya.. hihi.. camera henpon, so gambo xde la menarik sgt..
fakhry with papa. mmbr abg, izham xde plak dalam gambo.. memula fakhry ok, bile tgh makan, dia meragam la plak sbb xde org melayan dia. huhuhu.. lain kali mmg kena pi awal la..

appetizer, otak-otak.. aku mmg ngidam nak makan mende ni.. sib baik ada...

sotong goreng, sayur campur, tomyam campur, ketam goreng lada

zoom-in sayur campur

sotong goreng yg bile dah makan baru teringat nak amik gambo. hihih.. xbape garing sgt tp mmg rasa fresh sotong tu.. klu kat cafe opis ni semalam aku makan macam rasa plastic huhuhuh

ketam goreng lada.. mmg sedap.. sambal lada tu mmg sedap la.. ketam pun rasa manis tul.. aku makan yg ni je.. nasi aku xmakan pun ratah lauk..

kerapu masak tiga rasa... masa memula dapat tu, aku pelik gak.. masak apa ni.. bile tgk nenas seme tu baru tau masak 3 rasa.. bukan apa.. selalu kan warna merah.. hihiih.. isi ikan sedap tp aku xmakan sgt.. hubby yg order.. gambo pun bile dah makan baru amik.

yang ni aku order, teringin nak makan masak stim, so aku order siakap masak stim asam boy.. sedap...

total seme rm110.. kire ok la.. sebab seme fresh2 kan.. kat sini, kena pilih ikan sendiri, timbang n bgtau diorg nak masak apa... kitorang sampai umah dah pukul 12.30 malam.. aku ngn fakhry tido sepanjang balik tu...

6 comments on "makan-makan @bagan lalang"

kirana on March 24, 2009 at 2:33 PM said...

ketam goreng lada tu nampak sgt best!
ko rajin ek mkn kat situ..nnt2 leh la kalo terlajak ke sana aku call tny ko nama kedai

ajan said...

hi naza..

saya silent reader selama ni..nak tanya camana nak pergi bagan lalang ni..from puchong..thanks

NaZa on March 25, 2009 at 1:20 PM said...

ana - sesekali leh la aku pi situ. klu slalu pokai... ekeke

ajan - salam kenal... bleh tgk map kt website ni.. http://www.hmsribagan.com/lokasi-sribagan.html .. klu dr puchong lalu tol putrajaya-puchong tu terus n ikut signboard bandar baru salak tinggi... ala.. saya mmg xreti la nak terang jalan nk pi camne. hihih.. harap2 map tu leh tolong..

ajan said...

thanks naza..semalam dah bagitau hubby..hopefully dapat pegi this weekend..hehe..actually, saya n hubby dua2 coursemate faiz..tapi tak kenal kot..sebab ramai sangat..salam..

buzzybug on March 25, 2009 at 5:43 PM said...

adussss... terliurnya ikan masak stim tuuuuuu~~

NaZa on March 26, 2009 at 12:04 PM said...

ajan - sile pegi.. klu dah pegi bg la report. hihihi..

niza - nak ke resepi ikan masak stim tu? :)

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal