Wednesday, May 13, 2009

Day 4 - island hopping

Posted by NaZa at 1:20 PM
isnin malam b4 tido tu, aku call dulu Pakcik Lie Ya, utk tanya rege island hopping bape.. aku tanya kat kaunter hotel tu diorg cakap rm45 sorang. mahal tul.. ngn brader ni rm30 je.. murah tu.. sebab rata2 aku tanya yg kat pantai tu paling murah rm35 je. nombor brader ni aku mintak dari forumner cari.com. nak pi snorkeling kat pulau payar, xcukup budget la plak kan. tp teringin je nak tgk ikan2 yg cantik tu. maybe lain kali pi la klu ada rezeki kan...

aku tunggu depan hotel kul 9 la.. jenuh kejut fakhry xnak bangun. last2 suh abg beli makanan, breakfast kt bilik je. pastu, kejut fakhry tuko baju je.. xmandi pun.

pakej island hopping (4hours)
-pulau dayang bunting - mandi2 1 hour
-pulau singa besar (lupa plak nama) - 20min camtu - tgk helang, sambil2 tu budak bawak bot tu bagi ayam kat helang tu... camera aku xsharp nak amik gambo helang yg cun. hihi
-pulau beras basah - mandi2 1hour

nampak x bukit tu macam pompuan tgh ngandung???
destinasi 1st, dari tempat turun dr bot sampai ke tasik tu banyak giler monyet.. sape yg bawak plastik mmg nak kena berebut la ngn monyet ni.. hubby dokong si fakhry pun, aku tgk macam berminat je monyet tu. nak amik gambo takut kena rampas ngn monyet plak kang.. nak sampai ke tasik tu rasanya macam 15min jalan, jauh tu dah la naik bukit turun bukit. sian mak ayah aku lenguh diorg. hihihdalam tasik ni byk ikan.. aku ingat ikan tu gigit kaki ke tolong bersih kan kaki ke.. xde la plak.. macam ikan keli je.. tp xde la plak kena sengat.. dia main lalu je kat celah2 kaki org tu.. geli je bile aku tryada bot kayuh2 kat tasik ni, nak berkayak ke seme bleh.. tapi bile ada si kecik ni susah la plak kan.. last2 rendamkan la jugak fakhry dalam air... kat sini kawasan utk budak2.. diorg letak besi ke apa tah supaya xdalam sgt. tp berlumut.. tp fakhry suka bebeno la..lepas mandi2 ni pi balik ke jeti, naik bot diorg bawak pi pulau singa besar.. nampak x burung helang? hihiselepas menjamu mata, pi pulau beras basah plak.. cantik kan pantainya. bleh nampak ikan dalam air. klu reti berenang, bleh pi tgh2 sket, snorkeling or naik banana-bot ke..nak mandi sendiri, xnak org pegang mamat ni.. masa ni aku join mandi gak. best.. tp rasa cam tajam2 kat kaki, byk batu karang pecah kat pantai ni...atuk pon join mandi sekali.. nenek je x. hhihi.. atuk tgh menunjukkan skill mengapungkan badan ke menantu dia. hahaha
bile dah kepenatan, siap leh tido berdiri dalam bot. aku suh pakai life-jacket pun xnak. sabo jela.. masa ni mmg xpakai pampers pun.. klu dia kencing pun.. selamat la.. hahaha

sampai hotel kul 1 camtu kot.. fakhry ngn papa dia terbongkang tido atas katil...

2 comments on "Day 4 - island hopping"

kirana on May 13, 2009 at 3:31 PM said...

ahhaha fakhry sambil minum sambil berdiri leh tido tu..letih nau la tu

nk gi pulau2 gak huhuhuhu
tp asal ko tak sunburn pon ek..

bie on May 14, 2009 at 9:27 AM said...

xdpt gi pulau dayang bunting ari tu..tgk kat sini pun jadi la hehehe

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal