Wednesday, June 3, 2009

kronologi gigi hilang sebatang...

Posted by NaZa at 11:10 AM
pagi ahad
aku tgh iron baju, papa dia kat dapur. fakhry main kt atas sofa... tetiba dengo bunyi dia nangis... rupanya terjatuh.. ingatkan xde apa.. so sambung balik iron baju.. pastu dia macam sedih2, suh mandi.. masa aku gosok gigi dia.. menjerit sakan sampai duduk2 dia... xpernah plak dia nangis camtu.. xde plak aku tgk gigi dia..

tghari
dalam kete on dway pi maran, ada wedding member aku.. dia nk minum susu, bile masuk kan puting botol susu dalam mulut, dia tunjuk muka sedih sambil tunjuk gigi,. tp bile aku nak tgk, dia nyorok muka bawah kain baju aku... sian sgt, nak minum susu xleh sampai tertido2 dia.. aku cuba bukak mulut dia, dia ketapkan, masa tido tu.. tp nampak macam gigi dia senget ke dalam sket..

petang
dari maran balik ke kl, jammed giler... dah la fakhry xnak makan apa2.. sbb xleh gigit, minum susu xbleh.. nak tido xleh sbb lapo.... last2 aku masukkan susu dalam penutup botol dia n bagi dia minum.. baru dia segar sket.. kuih plak aku potong kecik2 suap dalam mulut dia.. kesian giler la tgk....

malam
biasa dia tido mesti ada botol susu... kali ni xde... bangun malam byk kali, sbb xpuas minum susu.. aku guna cawan je... bile tgk botol susu, sayu je muka dia, bile papa dia cakap gigi sakit xleh minum, terus meraung.. huhuhu.. sedih2... gigi dia aku tgk makin ke dalam.. dok terfikir2 camne la muka dia bile xde gigi. huhuhu

pagi isnin
memula aku ingat nak pi keje, n hubby bawak fakhry gi klinik sbb rabu baru ni aku dah EL kan... tp tgk fakhry macam tido nyenyak je, kesian plak nak gerak.. last2 amik halfday jela.. dia bangun cergas je macam xde apa2... cuma bile dia nak minum susu je, muka terus jadi sayu... pi klinik gigi kat sri petaling. doctor nak tgk gigi dia, dia xbagi.. so doc bg referral letter ke PPUM. lgpun xberani sbb budak kecik lg kan...
sementara tunggu turn, doc main kerusi..

tengahari
confirm EL one day jela.. xkan nak tangguh2 kan.. susu langsung xnak minum walaupun dalam cawan.. makan pun sket.. muka dah ngantuk, tp still xnak tido sbb xdapat botol susu... terus pi PPUM, ingatkan kena pi klinik paed, rupanya kat bahagian fakulti pergigian.. penat aku jalan.. sampai kat situ pukul 1 lebih.. klinik buka pukul 2.... masa mula2 check tu, dia leh lagi duduk atas seat tu.. bile suruh tunjuk gigi, dia buka mulut, tp bile baringkan kerusi, terus la melompat. doc suruh xray dulu .. tp si fakhry ni mana leh duduk diam... bile doc senior tgk, dia kata cabut jela... sbb takut infection... aku pun rasa tu jela jalan terbaik.. nurse 4orang, 1doctor yg cabut gigi, yg satu lg tudung merah tu doctor senior jadi pemerhati... gigi patah dalam terkena gusi, tu yg sakit... tp mmg menjerit giler la fakhry.. sedih aku, xsanggup tgk. huhuh... ngan cucuk bius 2x, pastu cabut, dah nak balik, bile suruh salam dia menjeling je ke doctor n nurse kat situ.. tp lama2 melambai sambil tersenyum plak bile nak kuar. hihih.. xsempat nak tido dalam kete, dah tertido terus atas bahu hubby...
tgh terpegun tengok patient dalam bilik tu buka mulut, dia pun sibuk buat. time turn dia melalak plak..

sian fakhry.. dah xde gigi. huhu.. gigi kekal tumbuh masa umur 6tahun kan.. sedih2... sampai skang aku dok terfikir, camne la dia jatuh sampai patah gigi. pulak tu sebelah je. doc check yg sebelah lg tu ok je...

1 comments on "kronologi gigi hilang sebatang..."

noniey alias on June 4, 2009 at 12:15 PM said...

dia penat sgt dah tu... kesian betul. jangan lah aqil syahmi pun camtu gak.. tak sanggup aku..

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal