Thursday, December 3, 2009

Fakhry dan Naira

Posted by NaZa at 10:47 AM
rasanya jaga anak pompuan ni macam senang je...
mungkin terlalu awal aku wat conclusion kan..
sbb baru je lagi.. baru 54hari

Menyusu..
Fakhry dulu, kuat tul nyusu... aku kena bg dua2 belah baru kenyang.. (paham2 sendiri la..)
klu Naira, sebelah je.. kadang2 aku paksa suh minum dua2, sebab dah bengkak sebelah lg. bile aku burp.. muntah.. hihihi

Tido,
Fakhry aku kena nyusukan baru nak tido, ngempeng la maksudnya...
Naira, perut dah kenyang, aku tepuk2 terus tido..

Malam..
Fakhry, kerap bangun malam... xbape cukup tido la aku..
Naira, tido dr kul 11, kul 7.30pagi baru bangun... mmg best la tido malam.. tak terganggu..

Mandi.
Fakhry dulu kena air menjerit je..
Naira, dr hari pertama tak pernah nangis klu mandi..

Tapi Naira ni klu nak tido malam mmg la payah sket.. kena letak-angkat 5/6 kali baru leh tido lena.. bile aku pegang dia tido.. aku letak je atas katil terus nangis.. huhu.. sabo jela.. klu siang ok la plak

Fakhry dulu xpernah plak kembung perut, Naira ni masa dalam hari selalu gak.. ada tu x poo-poo 5hari.. kentut busuk tul. hiihih.. tp nurse cakap xpe, sebab susu badan... tp lepas tu berat naik tul.. susu jdi daging..

Klu kt kg aritu, Naira nangis, mak aku riba la kejap, makin melalak dia, tp bile aku pegang terus senyap n tido.. mcm dia kureng sket ngn org lain.. tp Fakhry dulu bleh je ngn sape2... harap2 xberkekalan la perangai camtu susah aku.. hihih

Naira ada kuning kt muka sket je.. sbb aku susukan dia kerap.. dh ada pengalaman.. Luka aku pun cepat sembuh, nurse ckp sbb xbius.. klu bius makan masa nk baik.. kali ni aku berazam nk full breastfeed Naira 6month. Fakhry dulu ada campur sket ngn FM sbb masa tu ilmu aku xbape byk sgt... aku dh ajar guna botol, dia ok je mcm Fakhry dulu..

nak letak gambar Fakhry masa 2bulan dulu.. tp ada dlm pc lain, rosak plak tu... lain kali la..

7 comments on "Fakhry dan Naira"

kirana on December 3, 2009 at 1:58 PM said...

lewat gak dia tido tu ek..
aisya kul 9 mesti tido..
skrg ni lagik awal..830 dah nenen pastu lalalalallla...

feeza said...

awal lagi nak buat perbandinganlah naza.. tp harap2 oklah..cuma jangan merap ngan mama dia udahlah, kang susah plak...

noniey on December 3, 2009 at 2:39 PM said...

tak sabar plak nak dapat anak pempuan.. harap2 anak pempuan lah aku ni..

nursyuhada on December 3, 2009 at 2:59 PM said...

aku pun la noni.. jom.. byk kali dah ajak ni . hehe...

faiz on December 3, 2009 at 3:01 PM said...
This comment has been removed by the author.
faiz on December 3, 2009 at 3:02 PM said...

xmention sapa tidorkan naira malam2, huhu..dah semboh ke, x bgtau pon..ehhemmm

NaZa on December 3, 2009 at 7:15 PM said...

ana - a'ah lewat sket dia tido.. dia berjaga dr kul 6 or 7 sampai la kul 11 baru tido. huhuhu

feeza - ni perbandingan dlm tempoh 2bulan selepas lahir. hihi

noni, syud - aku ada petua nk dpt anak pompuan.. diturunkan oleh cik kirana.. ekeke.. nk tau msg aku la.. haha

faiz - pantang 100hari la.. :p

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal