Thursday, January 21, 2010

mengunjungi klinik untuk monthly checkup Naira

Posted by NaZa at 5:26 PM
Tadi pagi pi klinik amik injection imunisasi Naira utk 3 bulan.. kali ni pi klinik gomen kt kuchai lama.. dekat jela.. aku bangun kul 5.45. tp bertolak dr umah 7 lebih gak.. nk anto fakhry lagi, melayan dia nangis.. sampai kul 7.30. dapat la nombor 26. huhu

berat - 5.5kg.. naik sket je dr 2bulan aritu (5.2kg).
tinggi - 60cm
lilit kepala 40.5cm

tanya nurse pasal poo-poo naira yg berzaman baru nk keluar tu. dia kata normal utk baby breastfeed. xyah bg minum air masak ke, makan ubat ke.. mmg camtu.. asalkan najis dia ok.. settle seme dalam kul 10.30.. lain kali kena ada kt klinik kul 7. hihih.. supaya dapat nombor awal2. so xyah la aku amik cuti, rugi2..

tujuan aku gi klinik gomen, sbb nurse kt kg aku suh, dia cakap, sampai umur 6tahun, ada checkup untuk bebudak.. klu pi GP ni, kite just pi utk injection jela.. pastu xpi dah utk followup progress perkembangan anak, macam fakhry... mmg la amik masa+ cuti aku..... xpela berkorban untuk anak kan... :)

sampai opis ngantuk gile.. yela malam tadi dok tunggu fakhry tido sampai kul 1.30.. bile dia dh tido, si naira plak terjaga+nangis.. huhuh.. tah kul bape aku tertido pun xtau... skang ni fasa tido naira dh berubah, huhuh.. dulu2 kan kul 12 dia bleh dah tido n kul 7 camtu aku kejut untuk menyusu.. so mmg best la waktu tido aku tak terganggu.. tp skang ni.. dia tido 11 camtu, kul 12 jaga pastu kekadang kul 3 lebih xtido lagi.. uwaaaa....kalu terjaga je xpe.. ni, nak suh dudukkan dia, klu biarkan terlentang camtu je, dia nangis nyaring giler.. huhuhu

1 comments on "mengunjungi klinik untuk monthly checkup Naira"

noniey on January 22, 2010 at 4:21 PM said...

isk biar betul sampai 6 tahun.. memang patut pun kan gov buat camtu.. sebab kita memang tak tau progress anak kita ok ke tak kalau setakat ni amik injection

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal