Friday, May 21, 2010

Anak tak nak minum susu dan makan

Posted by NaZa at 3:03 PM
Naira taknak makan n minum susu kan rumah babysitter dia.....berlaku sejak dia baik demam baru ni.. selalu 4x4oz abih.. kadang-kadang 4x5oz. makan pun laju je.. sekarang aku bagi 2 botol pun xabih.. hari ni lagi teruk, langsung seme taknak... tapi dia takde la merengek ke apa.. ok je.. tapi malam aku bagi makan ok je.. susu pun ok. tapi direct breastfeed la.. kalu dulu tido malam tak terjaga nak susu, tapi sekarang mesti bangun nak susu, pastu main2 atas katil dia baru tido..

dah suruh pakai sudu pun dia tak mau, pakai cawan dia muntah plak. huhu..

riso la plak.. dah la badan dah susut sejak demam aritu. pulak tu takmau makan skang ni. camne yek.. mende ni biasa ke untuk budak baik demam yek? sebab ni 2nd time dia demam, tapi dulu takde plak camtu... huhuhu

4 comments on "Anak tak nak minum susu dan makan"

kirana on May 21, 2010 at 3:18 PM said...

selalunya budak nak ringankan badan dia...
tanak makan tak per..minum susu tu kalau buleh bagi jugak la...

MaSLiNa on May 21, 2010 at 3:25 PM said...

betul jugak kata kirana tu... kdg2 budak ni nak ringankan badan.. ada la skill baru dia nak tunjuk tu.. merangkak ke, apa ke... try tgk camne 2-3 hari lagi.. kalo nampak dia jd lemah sbb kurang minum ko bwk Naira gi jupe doc.

isz_3707 on May 21, 2010 at 5:29 PM said...

klau ikut pengalaman aku yg xseberapa ni, anak aku slalu camtu, ada musim dia makan sampai aku riso, kekadang dia xnak makan langsung (pun aku riso, apa je yg kita mak ni xriso? haha)

skang mood langsung xnak mkn asik bedal susu je. ada time sume 1 ari susu xmo, mkn mmg haram tp pd aku selagi dia sihat i'm fine (risau tetap risau).

sekian komen x membantu ngeeeeee

ezlin on May 24, 2010 at 3:57 PM said...

hai naza...
baby macam tu la...susah nak jangka tp mungkin petanda nak tumbuh gigi kot....gusi dia sakit so..dia x comfortable nak makan..cam kita gak klau sakit gigi..huhu...kalau xperience aku memang sume anak2..nak tumbuh gigi jer demam...jgn risau..yg penting teruskan breastfeed..

 

MySelf MyView Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal